Partnerem cyklu „Sztuczna Inteligencja” jest Microsoft.
W drugim odcinku serii „Sztuczna inteligencja” zajmujemy się tematem sztucznej inteligencji w usługach publicznych. Rozmawiamy o państwie z infrastrukturą z AI – co to znaczy? AI na poziomie państwa, gminy, miasta: czym może skutkować włączenie AI do usług publicznych? Relacja obywatela z państwem – przy pośredniku technologicznym – jak to wpłynie na obywatela i na państwa? Czy AI w administracji to koniec prywatności?
Goście podcastu:
Doktor Małgorzata Bonikowska
Politolog, europeista. Prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych (www.csm.org.pl) – jednego z najstarszych polskich think tanków specjalizujących się w sprawach zagranicznych. Współzałożyciel i prezes ośrodka THINKTANK (www.think-tank.pl) wykładowca akademicki, adiunkt w Akademii Finansów i Biznesu Vistula. Studiowała w Polsce i Francji (Sorbona), ukończyła dwie szkoły doktoranckie oraz studia specjalistyczne na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku (nauki polityczne i stosunki międzynarodowe, stypendium Fulbrighta).
Doktor Marcin Kowalczyk
Pracownik naukowy Katedry Prawa Pracy i Prawa Socjalnego na Wydziale Prawa i Administracji UWM w Olsztynie. Posiada kilkuletnie doświadczenie zawodowe w branży dziennikarskiej („Reuters”, „Gazeta Prawna”) oraz public relations.
Autor książki „Cyfrowe państwo”. Książka została nagrodzona jako najlepsza książka naukowa 2020 roku w konkursie Polskiego Towarzystwa Informatycznego. https://ksiegarnia.pwn.pl/Cyfrowe-Panstwo,791089406,p.html
Piotr Mieczkowski
Piotr posiada 17-letnie doświadczenie w realizacji projektów w sektorze nowych technologii. Obecnie kieruje pracami fundacji Digital Poland, która promuje cyfryzację jako element przewagi konkurencyjnej Polski. Autor lub współautor wielu raportów i polityk cyfrowych dotyczących nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji. Współtwórca strategicznego programu AI INFOSTRATEG.
https://www.digitalpoland.org/
Host podcastu:
Paweł Luty – ekspert w zakresie budowania wizerunku marek technologicznych. Były dziennikarz, współpracujący z mediami technologicznymi i biznesowymi.
Projekt realizowany jest dzięki wsparciu Google oraz Państwa darowiznom.