Japoński artysta mieszkający w Polsce od 1959 roku jest bohaterem retrospektywnej wystawy w warszawskiej Zachęcie. W wywiadzie dla magazynu Szum opowiada o swojej artystycznej drodze, znajomości z Henrykiem Stażewskim i Tadeuszem Kantorem oraz o tym, że w sztuce najważniejsza jest prawda. „[Stażewski] mówił mi o upraszczaniu prac. O tym, żeby ich nie komplikować. Potem powiedział też: ‚Zmieniaj się powoli’. To ciekawe powiedzenie… Ja specjalnie tego się nie trzymałem, chciałem robić gwałtowne zmiany, ale mimo wszystko chciałem zachować coś, co nie ulega zmianie, co zostaje. Z formalnego punktu widzenia robiłem bardzo dużo różnych prac. Stażewski powiedział mi też, żebym pracował przynajmniej 15 minut dziennie. Jestem wdzięczny za jego słowa” – mówi Kamoji.
Nie przegap
Światowa obsada debat, nowe formaty i jeszcze więcej inspirujących spotkań – wracają Igrzyska Wolności!
Igrzyska Wolności rekrutują: Współkoordynator/ka Biura Gości
Premiera 4liberty.eu Review #20: 20 lat w UE: Europa Środkowo-Wschodnia i jej droga do postępu
Igrzyska Wolności 2024: „Miasto. Europa. Przyszłość”. SAVE THE DATE!
Apel organizacji społecznych do rządu i Prezydenta RP
Przeczytaj również
Piotr Beniuszys
Bariery dla liberalizmu
Lektura obowiązkowa dla wszystkich zwolenników i zwolenniczek liberalnego ustroju!
Wojciech Sadurski
Konstytucyjny kryzys Polski
Książka stanowi zaktualizowane i przygotowane dla polskiego czytelnika wydanie „Poland's Constitutional Breakdown”.